Sayfalar

Kamu Denetçiliği Kurumu'na Şikayet Başvurusu | Kredi Başvurusu Beklemede Olanlar İçin


TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU'NA
Kavaklıdere Mah. Zeytindalı Caddesi No:4 Çankaya/ANKARA

ŞİKAYET EDEN       : İSİM - SOYİSİM - TC NO  ( ADRES )

ŞİKAYET EDİLEN
İLGİLİ KURUM        : ............ BANKASI A.Ş  ( ADRES )
 
KONU                 :  Covid-19 salgını nedeniyle "Ekonomik İstikrar Kalkanı Paketi" adı altında uygulamaya konulan destek kredisi uygulamalarından yararlanmak için  ........Bankasına  yaptığım başvurudan kaynaklanan mağduriyetim hakkındadır.

AÇIKLAMA

1.- Covid 19 salgınından dolayı vatandaşların finansal durumlarında yaşanabilecek olumsuzlukların karşısında kredi yoluyla finansman desteği sağlanması maksadıyla, T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı, Hazine destekli kefalet işlemleri kapsamında Kredi Garanti Fonu A.Ş.’ye kefalet limiti tahsis etmiştir. Gerçek kişi yararlanıcılara 31.12.2020 tarihine kadar kullandırım imkanı sunulmuştur.

2.- Hazine Fonu tarafından kaynak sağlanan, gerçek kişi yararlanıcılara kullandırılacak olan,  kredi üst limiti 10.000.- TL olan, Kullandırılacak kredinin %80-%85'i Kredi Garanti Fonu tarafından garanti edilen, azami 6 ay ödemesiz dönem dahil, kredi vadesi azami 36 ay olan , yine İlgili Finans Kuruluşları / Kurumları Türkiye Cumhuriyeti Ziraat Bankası, Türkiye Vakıflar Bankası, Türkiye Halk Bankası, Ziraat Katılım Bankası, Vakıf Katılım Bankası olan ve yukarıda ismi geçen bankalardan,    ........................................... Bankasına tarafıma kredi kullandırılması maksadıyla ................... Tarihinde kredi başvurusunda bulunmuştum. 

3.-  Ancak yukarıda bahsi geçen kredinin tarafıma kullandırılması için , şartlarım da kredi kullanımına uygun olmasına, kredi başvurumun üzerinden uzunca bir süre geçmesine rağmen, kredi başvurum hâlâ değerlendirme aşamasında olup tarafıma henüz  kredi kullandırılmamıştır.

4.- Bu nedenle yukarıda ismi yazılı söz konusu kamu kurumu olan ............... Bankasını Kurumunuza  şikayet etmekteyim. Şöyle ki;

“İnsanların en hayırlısı insanlara en fazla faydası dokunandır” inancı ile “İnsanı yaşat ki Devlet yaşasın” ilkesini kendisine rehber edinen;  Anayasamızın 74 üncü maddesinde yer alan Anayasal bir Kurum olan ve  6328 sayılı Kanunun 5. Maddesi gereğince Kurum, idarenin işleyişi ile ilgili şikâyet üzerine, idarenin her türlü eylem ve işlemleri ile tutum ve davranışlarını; insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde, hukuka ve hakkaniyete uygunluk yönlerinden incelemek, araştırmak ve idareye önerilerde bulunmakla görevli olan            Kurumunuz, Hukukun üstünlüğünün sağlanması, iyi yönetim ilkelerinin yerleştirilmesi ve halka karşı sorumluluk anlayışı içinde ve hakkaniyet temelinde, Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne bağlı bir denetim mekanizması olarak faaliyet göstererek, halkın avukatlığını yapmakta olan ve aldığı kararlar ile idareye yol gösteren ve almış olduğu kararlarla  İdarenin hizmet kalitesinin yükseltilmesine, İyi yönetim ilkelerinin yerleşmesine, İnsan haklarının gelişmesine, Hukukun üstünlüğünün sağlanmasına, Hak arama kültürünün yaygınlaşmasına, Şeffaf hesap verebilir, insan odaklı bir idarenin oluşmasına katkı sağlamaya çalışan  Türkiye Büyük Millet Meclisi Kamu Denetçiliği Kurumuna  ilgili bankayı şikayet ediyorum

5.-  Temel İhtiyaç Destek Kredisi kullanmak için ....... Tarihinde .......... Bankasına başvurmama rağmen , Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin "İyi yönetim ilkeleri" başlıklı 6 ncı maddesinde yer verilen söz konusu ilkeler yönünden başvuranların müracaatlarının ilgili bankalar tarafından  “makul sürede gerekçeli olarak karar verilerek”,  “kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi”  gerekmekte iken , bu ilkelere aykırı olarak tarafıma bu güne kadar henüz bir cevap verilmemiş olup kredin değerlendirme aşamasında gözükmektedir. 

6.- Söz konusu bu durum; Hukuka, Adalete, Eşitliğe,  Hakkaniyete ve İnsan Haklarına Aykırı olup,  Covid-19 salgını nedeniyle "Ekonomik İstikrar Kalkanı Paketi" adı altında uygulamaya konulan destek kredisi uygulamalarından yararlanmak için  ........... Bankasına  başvuruda bulunmama rağmen ...... Gündür kredi başvurum değerlendirmede bekletilerek mağdur edildim. 

SONUÇ VE İSTEM : Yukarıda bahsedilen ve kurumunuzca da resen dikkate alınacak hususlara binaen  ....... Bankasına ...... Tarihinde yapmış olduğum   Temel İhtiyaç Destek Kredisi başvurusu hakkında yaşadığım mağduriyetimin giderilerek şikayetimin kabulü yönünde karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim. 

                                                                          ŞİKAYET  BAŞVURUSUNDA BULUNAN
                                                                                   İSİM-SOYİSİM-İMZA

EK: 
Kredi başvurumun hâlâ değerlendirme aşamasında olduğuna ilişkin ekran görüntüsü

4 yorum:

  1. Bizde insaniz kaç aydır çalismiyorum mağdur kaldık kredimin onaylanmasini Rica ederim kac aydır degerledeğerl

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. red gelmediyse hâlâ değerlendirmedeyse olumlu olur umarım

      Sil
  2. 1 nisandan beri değerlendirmede kredim halk bank ve Vakıfbank tan rrd geldi zirrat bankası halen değerlendirme

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değerlendirmede olandan umarım olumlu cevap gelir

      Sil