Sayfalar

Destek Kredisi Beklemede Olup da,, KDK Şikayet Başvurusu Kabul Olanların Destek Kredisi İçin Bankalara Yeniden Başvuru Dilekçesi

...................................BANKASI A.Ş. GENEL MÜDÜRLÜĞÜ'NE

BAŞVURAN       : İSİM - SOYİSİM - TC NO  ( ADRES )

İLGİLİ
KURUM              : ............ BANKASI A.Ş  ( ADRES )
 
KONU                 :  Covid-19 salgını nedeniyle "Ekonomik İstikrar Kalkanı Paketi" adı altında uygulamaya konulan destek kredisi uygulamalarından yararlanmak için bankanıza yaptığım başvurulardan kaynaklanan mağduriyetim hakkındadır.

AÇIKLAMA

1.- Covid 19 salgınından dolayı vatandaşların finansal durumlarında yaşanabilecek olumsuzlukların karşısında kredi yoluyla finansman desteği sağlanması maksadıyla, T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı, Hazine destekli kefalet işlemleri kapsamında Kredi Garanti Fonu A.Ş.’ye kefalet limiti tahsis etmiştir. Gerçek kişi yararlanıcılara 31.12.2020 tarihine kadar kullandırım imkanı sunulmuştur.

2.- Hazine Fonu tarafından kaynak sağlanan, gerçek kişi yararlanıcılara kullandırılacak olan,  kredi üst limiti 10.000.- TL olan, Kullandırılacak kredinin %80-%85'i Kredi Garanti Fonu tarafından garanti edilen, azami 6 ay ödemesiz dönem dahil, kredi vadesi azami 36 ay olan , yine İlgili Finans Kuruluşları / Kurumları Türkiye Cumhuriyeti Ziraat Bankası, Türkiye Vakıflar Bankası, Türkiye Halk Bankası, Ziraat Katılım Bankası, Vakıf Katılım Bankası olan ve yukarıda ismi geçen bankalardan,    ........................................... Bankasına tarafıma kredi kullandırılması maksadıyla ................... Tarihinde kredi başvurusunda bulunmuştum. 

3.-  Ancak yukarıda bahsi geçen kredinin tarafıma kullandırılması için , şartlarım da kredi kullanımına uygun olmasına, kredi başvurumun üzerinden uzunca bir süre geçmesine rağmen, kredi başvurum hâla değerlendirme aşamasında olup tarafıma henüz  kredi kullandırılmamıştır.

4.- Bunun üzerine, bankanız bir kamu kurumu olduğu için ve kamu kurumlarının,  Hukuka, Hakkaniyete ve İnsan Haklarına Uygunluk Yönünden işlem yapıp yapmadığını denetlemekle görevli ve sorumlu olan  Kamu Denetçiliği Kurumu'na tarafımdan ...... Tarihinde yapmış olduğum şikayet başvurum..... Tarihinde kabul edilerek ilgili bankanıza tavsiyede bulunulmasına karar verilmiştir.

5.- Şikayet başvurumun kabulüne yönelik söz konusu kararda ''COVID-19 pandemisi sebebiyle ekonomide yaşanan olumsuzlukların giderilmesi için alınan tedbirler kapsamında, iktisadi düzenin devamlılığının sağlanmasındaki kamu yararı gözetilerek ve sosyal devlet ilkesinin söz konusu olağanüstü şartlarda gerektirdiği öncelikler dikkate alınarak anılan tedbirlerin uygulamasında yaşanan sorunların giderilmesi ve başvuruya konu taleplerin bu yaklaşımla yeniden değerlendirilmesi yönünde ......................... BANKASI ANONİM ŞİRKETİNE TAVSİYEDE BULUNULMASINA '' şeklinde karar tesis edilerek, sayın bankanıza yapmış olduğum ve hâlâ değerlendirilme aşamasında olan kredi başvurumun KDK kararında bahsi geçen, Adalete Hukuka, Hakkaniyete ve İnsan Haklarına Uygunluk Yönünden yeniden değerlendirilerek,  yine kararda bahsi geçen yasal 30 günlük süre içerisinde tarafıma cevap verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim.
  ( TARİH )
 
KREDİ BAŞVURUSUNDA BULUNAN
İSİM-SOYİSİM-İMZA

EK: 
.... Tarihli ve sayılı
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ 
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUM
KARARI






2 yorum: